torstai 14. kesäkuuta 2012

Omppupomppua

Uusin tulokas pihallamme Pirja omenapuu

Sitten olikin vuorossa omenapuunhankinta, yhtä lähdettiin ostamaan mutta kahden kanssa tultiin kotiin. Aikainen lajike Pirja ja myöhäsempi  kaneliomena. 

Ja taas montunkaivuussa

Siinä se nyt on, oma hyötypuutarhamme
 marjapensaat, raparperi ja omenapuut ovat löytäneet paikkansa. 


Olen myöskin kerännyt nokkosia, tehnyt teetä niistä sekä kuivattanut niitä talven varalle. Nokkonen on kuulemani mukaan luonnon oma lääke heinänuhaan sekä raudanpuutteeseen.  
Minua vaivaa näistä ensinmainittu.


Kananmunakennoja olen ruvennut säästämään ja teen niistä sytykeruusuja jotka toimii niin hyvin takkaa sytyttäessä että jopa minä onnistun siinä. 
Kunhan syksy/talvi taasen saapuu niin on millä sytytellä.
Olen saanut tyttäreltäni jo lisänimenkin ituhippi-äiti. 
Tiedä vielä millainen viherpiipertäjä minusta kuoriutuukaan.

5 kommenttia:

  1. ihana ituhippi sinä olet :) miten nuo sytykeruusut oikein on tehty?

    VastaaPoista
  2. Kananmunakennoista, leikkaat kuppiosat irti, lopuista revityistä suikaleista kierrität täytteen kuppiosaan ja kastat steariiniin.

    VastaaPoista
  3. Ihanaa marjapensaita ja omenapuita, taidan tulla useammin kylään ;D

    VastaaPoista
  4. Hauskasti kirjoitat, piipahin vain katsomaan jotakin hääideaa ja olen pyörinyt blogissasi jo vaikka kuinka kauan :D

    VastaaPoista